fbpx
Πρωτάθλημα Ρομποτικής 2020 – Πίστες 2019-12-11T22:19:32+00:00

Πρωτάθλημα Ρομποτικής 2020

Πίστες – Κανόνες

Αγωνιστική 2

Στρόβιλος

Στόχος σας είναι να μεταφέρετε τα 3 χρωματιστά αντικείμενα σε κάποια από τις 3 μπλε περιοχές(κύκλος και 2 τρίγωνα) και να σηκώσετε το 4ο μαύρο αντικείμενο στον αέρα, έτσι ώστε να μην ακουμπάει στο έδαφος. Δεν θεωρείται έγκυρο αντικείμενο που έχει πέσει εκτός πίστας.

Αντικείμενο Προορισμός Πόντοι
Χρωματιστό Αντικείμενο (x3) Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα σε οποιαδήποτε από τις 3 περιοχές. +15(x3)
Το αντικείμενο βρίσκεται μερικώς μέσα σε οποιαδήποτε από τις 3 περιοχές. +10(x3)
Το αντικείμενο βρίσκεται εντελώς εκτός της αρχικής του θέσης. +5(x3)
Μαύρο Αντικείμενο Το αντικείμενο βρίσκεται στον αέρα και το συγκρατεί μόνο το ρομπότ +35
Πτώση Σε περίπτωση που το ρομπότ βγει εκτός πίστας -10 και STOP
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

Παράδειγμα μέγιστης βαθμολογίας:

Το αντικείμενο 1 είναι σε κάποια από τις 3 περιοχές                                                                       +15

Το αντικείμενο 2 είναι σε κάποια από τις 3 περιοχές                                                                       +15

Το αντικείμενο 3 είναι σε κάποια από τις 3 περιοχές                                                                       +15

Το μαύρο αντικείμενο βρίσκεται στον αέρα και μόνο το ρομπότ το συγκρατεί.                       +35

 

Πολλαπλασιαστής 

Ο πολλαπλασιαστής ορίζεται ανάλογα με το πόσες από τις 3 μπλε περιοχές έχουν αντικείμενο, έστω και μερικώς μέσα.

  • Αν καμία περιοχή δεν έχει αντικείμενο ο πολλαπλασιαστής είναι 1.
  • Αν 1 περιοχή έχει αντικείμενο ο πολλαπλασιαστής είναι 1.
  • Αν 2 περιοχές έχουν αντικείμενο ο πολλαπλασιαστής είναι 2.
  • Αν και οι 3 περιοχές έχουν αντικείμενο ο πολλαπλασιαστής είναι 3.

Ο αρχικός πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε μόνο ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge : Θα ανακοινωθεί μετά την πρώτη ώρα. Η ολοκλήρωσή του προσθέτει +20 πόντους.

Bonus Challenge : Θα ανακοινωθεί μετά από κλήρωση μετά την πρώτη ώρα. Η ολοκλήρωσή του προσθέτει +20 πόντους. Μπορείτε να βρείτε τα 3 διαφορετικά challenges που υπάρχουν παρακάτω.

 Πίστα

 Κανόνες

Έξτρα Υλικό για την πίστα

BONUS CHALLENGE 

BONUS CHALLENGE 2

BONUS CHALLENGE 3

Αγωνιστική 1

Διαδρομές

Στόχος σας είναι να μεταφέρετε τα 3 αντικείμενα από τους γαλάζιους στους απέναντι μπλε κύκλους. Όσο πιο μακριά μεταφερθεί ένα αντικείμενο τόσο περισσότερους πόντους παίρνει.

Αντικείμενο Προορισμός Πόντοι
Κόκκινο Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον δεξί σκούρο μπλε κύκλο +30*
Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον μεσαίο κύκλο +20*
Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον κύκλο απέναντι από την αρχική του θέση +10*
Μπλε Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον αριστερό σκούρο μπλε κύκλο +30*
Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον μεσαίο κύκλο +20*
Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον κύκλο απέναντι από την αρχική του θέση +10*
Πράσινο Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στο δεξί ή στον αριστερό κύκλο +20*
Το αντικείμενο βρίσκεται ολόκληρο μέσα στον κύκλο απέναντι από την αρχική του θέση +10*
Πτώση Σε περίπτωση που το ρομπότ βγει εκτός πίστας -10 και STOP
Bonus Challenge ??? +20
Μέγιστη δυνατή βαθμολογία 100*3

*Αν το αντικείμενο είναι σχεδόν μέσα μετράνε οι μισοί πόντοι.

Παράδειγμα μέγιστης βαθμολογίας:

Το κόκκινο αντικείμενο βρίσκεται στο δεξί μπλε κύκλο.                                                                                +30

Το πράσινο αντικείμενο βρίσκεται είτε στο δεξί είτε στον αριστερό μπλε κύκλο.                                    +20

Το μπλε αντικείμενο βρίσκεται στον αριστερό μπλε κύκλο.                                                                           +30

 

Πολλαπλασιαστής 

Υπάρχουν 6 γκρι ορθογώνια στα οποία μπορείτε να τοποθετήσετε μέχρι και 4 τουβλάκια σε όποιες θέσεις θέλετε. Για κάθε τουβλάκι που έχει μείνει στην θέση του μετά το τέλος του αγώνα ο πολλαπλασιαστής ανεβαίνει κατά 0,50. Αφού τοποθετήσετε το ρομπότ, μπορείτε να τοποθετήσετε και τα τουβλάκια στις θέσεις που επιθυμείτε. Ο αρχικός πολλαπλασιαστής είναι 1 και ο μέγιστος 3.

Την ώρα του αγώνα θα πρέπει να έχετε μόνο ένα πρόγραμμα. Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας!

Bonus Challenge : Θα ανακοινωθεί μετά από κλήρωση μετά την πρώτη ώρα. Η ολοκλήρωσή του προσθέτει +20 πόντους. Μπορείτε να βρείτε τα 3 διαφορετικά challenges που υπάρχουν παρακάτω.

 Πίστα

 Κανόνες

Έξτρα Υλικό για την πίστα

Αρχική θέση

Ολοκληρωμένη πίστα (300 πόντοι)


BONUS CHALLENGE 1

BONUS CHALLENGE 2

BONUS CHALLENGE 3

Εξοπλισμός

Δεν υπάρχει περιορισμός στους κινητήρες στους αισθητήρες ή στον επεξεργαστή που θα χρησιμοποιηθεί. Η κατασκευή μπορεί να είναι από οποιοδήποτε δομικό υλικό, είτε αυτό είναι πλαστικό, είτε ξύλο, είτε με Lego ή οτιδήποτε άλλο σας διευκολύνει. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν λαστιχάκια ή οποιουδήποτε είδους αυτοκόλλητες ταινίες. Απαγορεύεται όμως να υπάρχει οτιδήποτε προσυναρμολογημένο κατά την εκκίνηση του αγώνα, όπως επίσης απαγορεύεται η χρήση οδηγιών.

Πρόγραμμα

Κάθε αγωνιστική διαρκεί 3 ώρες στο σύνολο. Με την ανακοίνωση των δοκιμασιών ξεκινάει και ο χρόνος. Αρχικά οι ομάδες έχουν 2 ώρες μέχρι την έναρξη του πρώτου αγωνιστικού γύρου και μπορούν να κάνουν όσες δοκιμές επιθυμούν. Μία ώρα μετά την ανακοίνωση της πίστας και ενώ οι ομάδες κάνουν ακόμα τις δοκιμές τους ανακοινώνεται το Bonus Challenge. Με το πέρας των 2 ωρών τελειώνουν οι δοκιμές του πρώτου γύρου και οι ομάδες καλούνται να κλείσουν τα laptop και να αφήσουν τα ρομπότ πάνω στο τραπέζι τους χωρίς να έχουν το δικαίωμα για περαιτέρω αλλαγές. Αφού τελειώσει ο πρώτος αγωνιστικός γύρος για όλες τις ομάδες μπορούν όλοι να ξανανοίξουν τα λάπτοπ τους και να συνεχίσουν να δουλεύουν για 30 λεπτά ακόμα μέχρι τον δεύτερο και τελευταίο αγωνιστικό γύρο. Αφού τελειώσει η μίση ώρα δοκιμών, οι ομάδες καλούνται πάλι να κλείσουν τα λάπτοπ τους και να αφήσουν τα ρομπότ στο τραπέζι τους καθώς δεν έχουν πλέον δικαίωμα για αλλαγές. Μόλις τελειώσουν όλοι τον δεύτερο αγωνιστικό τους γύρο, μπορούν οι συμμετέχοντες να αρχίσουν να μαζεύουν τον εξοπλισμό τους και να αποχωρίσουν.

Δοκιμασία/Βαθμολόγηση

Σε κάθε αγωνιστική υπάρχει μία ξεχωριστή πίστα με κάποιες διαφορετικές δοκιμασίες καθώς και μία λέξη κλειδί που ανακοινώνεται μία βδομάδα πριν την κάθε αγωνιστική και δίνει ένα μικρό στοιχείο για την πίστα. Για κάθε πίστα οι πόντοι από όλες τις δοκιμασίες είναι 80, ενώ υπάρχει και Bonus Challenge το οποίο ανακοινώνεται 60 λεπτά αφού έχει ξεκινήσει ο αγώνας και δίνει 20 πόντους ακόμα. Το συνολικό άθροισμα είναι 100 πόντοι. Υπάρχει επίσης κάθε φορά και έναν πολλαπλασιαστής ο οποίος καθορίζει σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα καθώς κυμαίνεται από 1 μέχρι 3. Το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει από τους συνολικούς πόντους που έχει μαζέψει μία ομάδα σε ένα γύρο επί τον πολλαπλασιαστή. Οπότε ένας άψογος γύρος βαθμολογείται με 300 πόντους. Σε περίπτωση που υπάρχουν ποινές προσμετρούνται στο συνολικό άθροισμα πριν από τον πολλαπλασιαστή.

Η τελική κατάταξη προκύπτει με βάση τον καλύτερο από τους 2 γύρους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας μετράει ο δεύτερος καλύτερος. Αν δύο ομάδες ισοβαθμούν και στους δύο γύρους τότε παίρνουν την ίδια θέση στην τελική κατάταξη και τους ίδιους βαθμούς. Οι βαθμοί πάνε ως εξής

1ος – 15 βαθμούς
2ος – 12 βαθμούς
3ος – 10 βαθμούς
4ος – 8 βαθμούς
5ος – 7 βαθμούς
6ος – 6 βαθμούς
7ος – 5 βαθμούς
8ος – 4 βαθμούς
9ος – 3 βαθμούς
10ος – 2 βαθμούς

Όλοι οι υπόλοιποι που διαγωνίστηκαν παίρνουν από 1 βαθμό.

Περιορισμοί/Λοιποί κανόνες

  • Το ρομπότ μπορεί να ξεκινάει από οποιοδήποτε σημείο πάνω στην πίστα.
  • Απαγορεύεται το ρομπότ να ακουμπάει κάποιο αντικείμενο της πίστας κατά την εκκίνηση.
  • Δεν υπάρχει περιορισμός στο μέγεθος του ρομπότ.
  • Πρέπει να υπάρχει μόνο ένα πρόγραμμα στο ρομπότ.
  • Δεν μετράει ο χρόνος. Ο κριτής μπορεί να διακόψει έναν γύρο αν κρίνει ότι το ρομπότ δεν μπορεί να συνεχίσει.
  • Οποιαδήποτε κλήρωση γίνεται αφού το ρομπότ έχει στηθεί στην θέση που επιθυμεί η ομάδα. Μετά την κλήρωση μπορεί να πατηθεί μόνο το κουμπί για να τρέξει το πρόγραμμα.
  • Επιτρέπεται να πιάσετε το ρομπότ μόνο εάν πάει να βγει από την πίστα, αν σας δώσει εντολή ο κριτής, ή αν καταστραφεί κάποιο κομμάτι της πίστας! Σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει μηδενισμός.
  • Καταστροφή θεωρείτε όταν ένα κομμάτι που είναι κολλημένο στην πίστα, ή δεν προορίζεται για μετακίνηση φύγει από την θέση του.
  • Σε περίπτωση καταστροφής ή εάν βγει το ρομπότ από την πίστα, σταματάει ο γύρος και μετράνε οι πόντοι που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι εκείνη την στιγμή(πιθανές ποινές).
  • Κατά τη διάρκεια του αγώνα απαγορεύεται οποιαδήποτε επικοινωνία των ομάδων με άτομα εκτός του διαγωνιστικού χώρου. Σε περίπτωση παραπτώματος υπάρχει παρατήρηση και μπορεί να φτάσει μέχρι και σε αφαίρεση βαθμών.

Όλοι οι παραπάνω κανονισμοί ισχύουν μόνο σε περίπτωση που δεν αναφέρεται κάτι διαφορετικό σε κάποια αγωνιστική. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση μπορείτε να ρωτήσετε τους κριτές την ώρα του αγώνα ή να στείλετε ένα e-mail στο info@tlc-greece.gr. Σε οποιαδήποτε περίπτωση τον τελικό λόγο τον έχει ο αρχικριτής.